Letos bom pa res …. – da novoletne zaobljube ne ostanejo zgolj obljube

Začetki novega leta so pogosto v znamenju razmisleka o našem življenju – ‘tehtanja’ s čem smo zadovoljni in s čem nismo. Obenem pa začetek novega leta prav zaradi tega marsikomu predstavlja tudi začetek sprememb na boljše. Kako se lotiti novoletnih zaobljub, da bodo uresničljive in ne bodo ostale le obljube?


Če ste pri oblikovanju letošnjih novoletnih zaobljub ugotovili, da so te v bistvu enake lanskim, ali pa celo predlanskim, je mogoče res čas, da se jih lotite na drugačen način.

Začeteshutterstock_110675819k leta je pogosto posvečen razmišljanju o ciljih in zaobljubah: ”Letos bom zares …” Pogosto začetni zagon, da bomo realizirali, kar smo si obljubili, nekje do pomladi mine. Zaobljube tako ostanejo tam nekje v ozadju naših razmišljanj. Nanje nas spominja slaba vest, ki nam vsake toliko časa sporoči, da ne delamo skladno s tem, kar so naši cilji.

Kaj je prva stvar, ki jo lahko spremenimo z namenom, da bi zaobljube res dosegli?

Zaobljube preoblikujmo v cilje!

Za začetek je dovolj, če izberemo eno zaobljubo. Tisto s seznama, ki nam je najbolj pomembna. Nato v zvezi s to zaobljubo razmislimo in si odgovorimo na 2 vprašanji: KAJ hočem in KAKO bom to dosegel/dosegla?

To je podlaga, da lahko spremenimo zaobljubo v cilj.

Kakšen naj bo ta cilj?

  • Preprost in čim bolj konkreten.
  • Opredeljuje naj specifične korake, kaj je potrebno narediti – to je hkrati mera, kako vemo, da se gibljemo proti cilju.
  • Zahteva naj akcijo.
  • Vključuje naj terminski načrt: kdaj bomo kaj naredili.
  • Naj bo dosegljiv v roku, ki smo si ga zadali, z ozirom na okoliščine in naše zmogljivosti.

Primer:

Cilj ”Letos bom začel/a živeti zdravo” nima sestavin, ki jih opisujejo zgornje alineje. Tak cilj ni konkreten, iz njega ni razvidno, kaj in kdaj naj bi počeli, da bi živeli zdravo. S takšnim ciljem v bistvu ne opredelimo, kako bomo zastavljeno prenesli v prakso. Cilj brez konkretnega in časovno opredeljenega načrta je zgolj vodilo, prepuščeno slučaju. ”Ko bom imel/a čas, bom …” in tega časa seveda ni. Če pa napišemo: ”Vsak dan ob 18.00 grem na sprehod, ki bo trajal vsaj 30 minut. Začnem v ponedeljek in to bom izvajal/a do konca marca,” bomo imeli več možnosti, da bomo cilj dosegli. Zakaj? Ker točno vemo, kaj naj bi vsak dan naredili, in ker lahko bolje sledimo lastni aktivnosti ter napredku na poti do cilja. Seveda je potrebno še nekaj narediti. Načrtovati ostale dnevne stvari tako, da bomo res lahko vsak dan ob 18.00 šli na sprehod.

Na koncu ostane le še akcija!


 

Pustite svoj komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s