Adijo, spomladanska utrujenost… kako?

Spomladanska utrujenost ni bolezen, ampak odziv odziv našega telesa na zunanje in notranje spremembe. Je sporočilo, da moramo spomladi nekoliko drugače poskrbeti zanj. Z nekaj majhnimi ukrepi mu lahko pomagamo premagati stres in napolniti baterije …


Naravi nikoli ne zmanjka energije. Spomladi poka po šivih od cvetenja in žvrgolenja, ovije se v žive barve ter zadiši po svežini. Tudi ljudje se veselimo toplejših dni, ko bomo lahko kožo nastavili prvim pomladnim žarkom. Nestrpno čakamo na neusahljiv vir energije, ki ga bo prinesla pomlad …

Potem pa na vrata potrka spomladanska utrujenost.



Ves čas smo utrujeni, a ne vemo zakaj. Tu so prvi sončni dnevi, mi pa bi kar ostali v postelji. In tudi ko spimo, se ne naspimo. Sami sebi odveč bi se najraje izklopili, dokler to obdobje ne mine.

Vendar se lahko upremo tej vsakoletni nadlogi – le vedeti moramo kako!

Zakaj nastane spomladanska utrujenost? 

Spomladanska utrujenost je posledica zunanjih in notranjih sprememb.

Spomladi se v okolju začnejo dogajati hitre spremembe – dan se daljša, otopli se in narava nam začne sporočati, da je čas za akcijo.

Naše telo se zažene, a povečana aktivnost porabi več energije, kot jo premoremo, zato čutimo utrujenost.

Še pred kratkim je bila zima in naše telo je mirovalo. Zaradi manjše količine sončne svetlobe je izločalo manj serotonina in zaradi manjše fizične aktivnosti manj dopamina. Oba hormona vplivata na naše razpoloženje, poleg tega pa dopamin vpliva še na raven naše motivacije.

Zato telo, ko pride pomlad, še ni pripravljeno na spopad in mu hitreje zmanjka energije. Lahko pa mu pomagamo pridobiti moč in kondicijo.

Kateri simptomi so značilni za spomladansko utrujenost? 

Spremljajo jo lahko glavoboli, manj kakovosten spanec ali celo nespečnost ter oslabljen imunski sistem. Vse to vpliva na naš metabolizem, zato čutimo pomanjkanje energije in pozornosti, naše počutje je slabše, nimamo apetita, naši refleksi so počasnejši in čutna zaznava oslabljena. Pri nekaterih ljudeh se lahko pojavijo celo občutja tesnobnosti ali brezupa.

Če simptome prepoznamo, jih lahko tudi odpravimo in telesu pomagamo pri premagovanju spomladanske utrujenosti.

Potrebujemo le nekaj majhnih korakov in prišli bomo zelo daleč 

Pomembno je, da zmanjšamo količino stresa na telo in mu ob tem ponudimo dodatne vire energije. Spremembe, ki se spomladi odvijajo v naravi in znotraj nas, namreč predstavljajo glavni vir stresa za telo, zato je pomembno, da ga poslušamo in mu pomagamo.

Kako? 

(1) Oblikujemo dnevno  in tedensko rutino 

Načrtujemo svoje aktivnosti in smo ob tem pozorni, da ne pretiravamo. Telo potrebuje čas, da se okrepi, zato si ne zadamo preveč naenkrat, ampak postopoma dosegamo cilje, ki smo si jih postavili. Določimo, kdaj v teku dneva si bomo vzeli čas za počitek in si nabrali energije, spat se odpravimo vsak dan ob približno istem času, ravno tako vstajamo ob bolj ali manj isti uri in podobno Poskrbimo, da se naše telo v prvih pomladnih dneh sreča s čim manj dodatnimi presenečenji.

(2) Vzdržujemo stalno temperaturo in vlažnost v prostoru

Tako se bo telo lažje navadilo na hitre podnebne spremembe, ki ga čakajo zunaj doma.

(3) Spremljamo in poslušamo svoje telo

Privoščimo mu vsakodnevni počitek. Poskusimo vsaj pol ure na dan nameniti umiku pred svetom – uležemo se, beremo dobro knjigo, poslušamo glasbo … počnemo to, kar imamo radi, in se ob tem tudi sprostimo.

Ob tem, ko zmanjšujemo stres, pa lahko pomagamo telesu pri premagovanju spomladanske utrujenosti z dodatnimi viri energije



 

 

 

Advertisements

Pustite svoj komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s